Обласний бюджет: в межах чинного законодавства та бюджетного кодексу

22.03.2019

В черговий раз волиняни є свідками намагання обласної ради перевести питання бюджету в площину політичних інтриг.  Ще недавно від представників ради лунали звинувачення в адресу голови обласної державної адміністрації у „позбавленні волинян бюджету”, у бездіяльності департаменту фінансів щодо складання постійного розпису бюджету.

Натомість сьогодні, вже звучать претензії, що „чомусь” обласний бюджет таки виконується.

Так, обласна адміністрація і надалі вважає, що рішення про обласний бюджет на 2019 рік прийняте обласною радою з порушенням законодавства. Цю позицію виконавча влада буде продовжувати відстоювати в судовому порядку.

Однак, обласна адміністрація вжила всіх необхідних заходів щодо організації виконання обласного бюджету відповідно до вимог бюджетного законодавства. У зв’язку з поданням позову, департаментом фінансів було сформовано тимчасовий розпис на січень – березень цього року, що забезпечило безперебійне фінансування усіх першочергових витрат.

Формування постійного розпису здійснено на підставі ухвали суду щодо забезпечення позову обласної державної адміністрації виключно у правовому полі, а не через «бажання чиновників уникнути кримінальної відповідальності». Адже відповідно до Конституції України та законодавства України, політичні партії, депутати, апарат обласної ради не мають жодного відношення до процесу організації виконання бюджету, як і не несуть відповідальності за це.

З метою недопущення розпорядниками коштів бюджетних правопорушень, при складанні постійного розпису усі витрати, які зазначені у позовній заяві, відтерміновані на другу половину року, до кінцевого рішення суду.

Обласна державна адміністрація послідовно продовжує роботу щодо приведення рішення про обласний бюджет на 2019 рік у відповідність до законодавства. Саме тому 15 березня 2019 року до обласної ради подано проект рішення про внесення змін до обласного бюджету, яким пропонується вилучити з бюджету зміни, включені до нього з порушенням законодавства на пленарному засіданні обласної ради.

Ключовим є відновлення знятих на сесії ради без обгрунтувань витрат на функціонування обласного перинатального центру – 17 млн грн, на реалізацію заходів у сфері фізичної культури і спорту – 5 млн грн, на розвиток дорожньої інфраструктури за рахунок субвенції з державного бюджету – 368,1 млн грн, на спрямування місцевим бюджетам субвенції на придбання житла дітям-сиротам – 1,1 млн гривень. Внесення таких змін до обласного бюджету на 2019 рік дозволить повернути питання формування і затвердження бюджету у правове русло. 

Крім того, у проекті рішення враховано розподіл додаткового фінансового ресурсу обласного бюджету, так званих залишків – а це понад 300 млн грн на співфінансування великих регіональних проектів, використання коштів державного дорожнього фонду, продовження проектів реформування медичної галузі та розвитку сільської медицини.

Такою є логіка обласної державної адміністрації у виконанні обласного бюджету. Чи будуть розглянуті ці пропозиції на черговій сесії і в який термін? Це питання – до обласної ради.

Відділ інформаційної політики облдержадміністрації