До районної державної адміністрації протягом 2017 року надійшло 875 звернень

26.01.2018

До районної державної адміністрації протягом 2017 року надійшло 875 звернень. У порівнянні з 2016 роком –на 211 звернень надійшло менше. Письмових звернень надійшло 741 (у 2016 році – 936), на особистому прийомі у голови, першого заступника голови та заступника голови районної державної адміністрації побували 134 громадяни (у 2016 році – 150 громадян). - Повідомила керівник апарату райдержадміністрації Зоя Радюк. при розгляді питання"Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за 2017 рік" на колегії РДА.

Довідково

За звітний період надійшло 24 колективних (у 2016 році – 24) і 165 повторних звернень (219 у 2016 році), електронних звернень – 32. На адресу обласної державної адміністрації від жителів району надійшло – 22 звернення (34 у 2016 році), 144 зверненя – з Кабінету Міністрів України, 6 звернень – з Адміністрації Президента України, 3 звернення – з Секретаріату Кабінету Міністрів України, 2 звернення – з Апарату Верховної Ради України. Жителями району порушено 899 питань, всього звернулося 1394 громадянина (1787 у 2016 році).

З усіх звернень, що надійшли, 402 звернення вирішено позитивно (у 2016 році – 499), на 373 надано роз’яснення (у 2016 році – 545), 11 – відмовлено у задоволенні, 111 перебуває на додатковому контролі до остаточного вирішення.

Порушень термінів розгляду звернень громадян протягом 2017 року не було.

Найгостріші питання, що турбують мешканців району:

– аграрної політики та земельних відносин, що складають 56,1 % від загальної кількості порушених питань (приватизація та надання в оренду землі);

– соціального захисту – 23,2%. Недостатній життєвий рівень малозабезпечених верств населення через невеликі розміри пенсій, соціальних допомог, заробітної плати тощо;

– житлово-комунального господарства, які складають понад 5,9 % від загальної кількості порушених питань. На жаль, наявного фінансування недостатньо для повноцінного утримання житлових будинків, своєчасного ремонту та заміни інженерних мереж, благоустрою прибудинкових територій, що породжує обґрунтовані скарги громадян. Недостатність виділення коштів на отримання кредитів для поліпшення житлових умов заявників, газифікації населених пунктів та інвестиційних програм будівництва житла для малозабезпечених громадян та громадян пільгових категорій не дозволяють поліпшити ситуацію з покращення житлових умов мешканців району тощо.

Актуальними є питання праці та заробітної плати, освіти, транспорту і зв’язку та інші питання.

Із загальної кількості – 203 звернення надійшло від найменш соціально- незахищених верств населення. Цю категорію громадян особливо турбують питання соціального захисту, надання одноразової грошової матеріальної допомоги, вирішення земельних питань. На засіданнях комісії з питань надання одноразової грошової допомоги інвалідам та непрацюючим, малозабезпеченим громадянам, з районного бюджету протягом 2017 року виділено одноразову матеріальну допомогу на суму 43854,50 грн. 67 громадянам.

Відповідно до звітів виконкомів міської, селищних та сільських рад, визначено актуальні і проблемні питання для мешканців району. Так, зокрема, для більшості мешканців району актуальними були питання сільського господарства і землекористування, виділення земельних ділянок під забудову, в тому числі учасникам АТО, соціального захисту та комунального господарства.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебувають на контролі у голови районної державної адміністрації. Особлива увага приділяється організації особистого прийому. З метою удосконалення порядку та підвищення ефективності проведення особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації затверджено графік та порядок проведення особистого прийому громадян (розпорядження голови райдержадміністрації від 16 серпня 2017 року № 284).

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, у райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян (розпорядження голови райдержадміністрації від 21 жовтня 2016 року № 361). За звітний період було проведено 9 засідань комісії. Про результати розгляду звернень заявникам надіслані відповіді, згідно вимог чинного законодавства.

Виїзні прийоми за місцем проживання громадян проводяться головою, першим заступником голови та заступником голови райдержадміністрації один раз в місяць (розпорядження голови райдержадміністрації від 11 серпня 2017 року № 274). За цей період проведено 14 “прямих телефонних лінії”, 22 виїзних прийомів у населені пункти на яких побували 94 громадянина.

Для покращення роботи зі зверненнями громадян організовані виїзди ”мобільного соціального офісу”.

За 2017 рік було організовано 24 виїзди до 26 населених пунктів. Надано 314 консультацій, прийнято 104 заяви. Найгостріші питання, що турбують мешканців району – питання соціального захисту.

Згідно Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, головою райдержадміністрації затверджено:

– графіки перевірок сільських рад. У 2017 році проведено перевірки в 16 сільських радах. Найбільш поширені порушення – не оновлена електронна програма «Звернення громадян», неналежне формування справ за зверненнями громадян. Працівникам, відповідальним за звернення громадян, було надано методичну допомогу. Сільські ради надали інформацію про усунення недоліків в місячний термін;

– графіки перевірок структурних підрозділів райдержадміністрації. У 2017 році здійснено перевірки в управлінні фінансів райдержадміністрації та в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації. Про усунення недоліків керівники структурних підрозділів проінформували на нараді в голови райдержадміністрації;

– графік проведення навчань селищних, сільських голів, структурних та територіальних підрозділів.

Впродовж 2017 року надавалась методична та практична допомога у роботі зі зверненнями громадян органам місцевого самоврядування, структурним та територіальним підрозділам райдержадміністрації.

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів державної влади, районна державна адміністрація і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян, усуненню причин, що породжують скарги.

Відділ з питань організаційної роботи, внутрішньої та інформаційної політики