Аналіз звернень громадян

Про стан роботи із зверненнями громадян за підсумками  9 місяців 2017 року

Робота зі зверненнями громадян у Ківерцівській районній державній адміністрації здійснюється відповідно до вимог Закону України ”Про звернення громадян”, положень Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” у райдержадміністрації проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян. Питання ”Про проведену роботу зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за І півріччя 2017 року” було предметом обговорення на колегії районної державної адміністрації  26 липня 2017 року (Рішення колегії № 6/2).

Особлива увага зверталась на виконавчу дисципліну, персональну відповідальність працівників за належну організацію роботи та вирішення порушених у зверненнях питань.

Інформація про стан розгляду звернень громадян розміщується на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

До районної державної адміністрації протягом 9 місяців 2017 року надійшло 638 звернень (у 2016 році 680 звернень, що на 42 звернення менше). Письмових звернень надійшло 533 (у 2016 році – 606), на особистому прийомі у голови, першого заступника голови та заступника голови районної державної адміністрації побували 108 громадян (у 2016 році – 73 громадянина).

За звітний період надійшло 16 колективних (у 2016 році – 17) і 90 повторних звернень (99 у 2016 році), електронних звернень – 24. На адресу обласної державної адміністрації від жителів району надійшло – 12 звернень (12 у 2016 році), 97 звернень – з Кабінету Міністрів України, 6 звернень – з Адміністрації Президента України, 3 звернення – з Секретаріату Кабінету Міністрів України, 2 звернення – з Апарату Верховної Ради України. Жителями району порушено 655 питань, всього звернулося 870 громадян (1279 у 2016 році).

З усіх звернень, що надійшли, 318 звернень вирішено позитивно (у 2016 році – 272), на 279 надано роз’яснення, 8 – відмовлено у задоволенні, 48 перебуває на додатковому контролі до остаточного вирішення.

Збільшилась кількість звернень від жителів Ківерцівського району на Урядову гарячу лінію. Звертаючись на Урядову гарячу лінію громадян найбільше цікавили питання соціального захисту, комунального та дорожнього господарства.

Аналіз звернень засвідчує високий рівень стурбованості людей складними соціально-економічними обставинами життя, суспільного невдоволення значної частини населення недостатньою соціальною захищеністю, що пов’язано, передусім, із суттєвим підвищенням цін на комунальні тарифи, проблеми в отриманні житлових субсидій.

У переважній більшості звернень соціального спрямування порушувались питання отримання житлових субсидій, надання матеріальної допомоги. Заявники, які не знали, у якому розмірі їм сплачувати кошти за комунальні послуги, вимагали отримання від управління соціального захисту райдержадміністрації повідомлень про призначення їм субсидії, цікавилися можливістю зарахування сум переплати як обов’язкової частки платежу у наступних місяцях.

Найгостріші питання, що турбують мешканців району – це питання:

– аграрної політики та земельних відносин, що складають 53 % від загальної кількості порушених питань (приватизація та надання в оренду землі);

– соціального захисту – 24 %. Недостатній життєвий рівень малозабезпечених верств населення через невеликі розміри пенсій, соціальних допомог, заробітної плати тощо.

– житлово-комунального господарства, які складають понад 6 % від загальної кількості порушених питань. На жаль, наявного фінансування недостатньо для повноцінного утримання житлових будинків, своєчасного ремонту та заміни інженерних мереж, благоустрою прибудинкових територій, що породжує обґрунтовані скарги громадян. Недостатність виділення коштів на отримання кредитів для поліпшення житлових умов заявників, газифікації населених пунктів та інвестиційних програм будівництва житла для малозабезпечених громадян та громадян пільгових категорій не дозволяють поліпшити ситуацію з покращення житлових умов мешканців району тощо.

Актуальними є питання працевлаштування, освіти, транспорту і зв’язку та інші питання.

Із загальної кількості 157 звернень надійшло від найменш соціально незахищених верств населення. Цю категорію громадян особливо турбують питання соціального захисту, надання одноразової грошової матеріальної допомоги, вирішення земельних питань.

Відповідно до звітів виконкомів міської, селищних та сільських рад визначено актуальні і проблемні питання для мешканців району. Так, зокрема, для більшості мешканців району актуальними були питання сільського господарства і землекористування, виділення земельних ділянок під забудову, в тому числі учасникам АТО, соціального захисту та комунального господарства.

Усі питання, порушені громадянами у зверненнях до керівництва райдержадміністрації, систематично аналізувались. Інформація про ті, що відображали найважливіші суспільно-політичні проблеми та потребували негайного втручання керівництва райдержадміністрації, доводились до відома керівництва райдержадміністрації.

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі у голови районної державної адміністрації. Особлива увага приділяється організації особистого прийому. З метою удосконалення порядку та підвищення ефективності проведення особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації затверджено графік та порядок проведення особистого прийому громадян (розпорядження голови райдержадміністрації від 16 серпня 2017 року № 284).

Виїзні прийоми за місцем проживання громадян проводяться головою, першим заступником голови та заступником голови райдержадміністрації один раз в місяць (розпорядження голови райдержадміністрації від 11 серпня 2017 року № 274). За цей період проведено 8 “прямих телефонних лінії”, 16 виїзних прийомів у населені пункти (с. Журавичі, с. Борохів, с. Звірів, с. Берестяни, с. Жорнище, смт Цумань, с. Дідичі, смт Олика, с. Прилуцьке, с. Грем’яче, с. Сокиричі, с. Суськ, с. Жидичин, с. Липне, с. Дубище, с. Озерце), на яких побували 78 громадян.

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” у райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян (розпорядження голови райдержадміністрації від 29 лютого 2008 року №168 та розпорядження від 21 жовтня 2016 року № 361). За звітний період було проведено 7 засідань комісії. Про результати розгляду звернень заявникам надіслані відповіді, згідно вимог чинного законодавства.

Для своєчасного розгляду звернень, що перебували на контролі в райдержадміністрації та уникнення порушень контрольних термінів виконавцям систематично нагадувалось, в телефонному режимі, про закінчення термінів розгляду звернень громадян.

Для покращення роботи зі зверненнями громадян організовані виїзди ”мобільного соціального офісу”.

За 9 місяців 2017 року було організовано 20 виїздів, у 22 населених пунктах. Надано 268 консультацій, прийнято 102 заяви. Найгостріші питання, що турбують мешканців району – питання соціального захисту.

Протягом 9 місяців 2017 року надавалась методична та практична допомога у роботі зі зверненнями громадян спеціалістам органів місцевого самоврядування, управлінню фінансів райдержадміністрації, управлінню соціального захисту райдержадміністрації

Враховуючи, що рівень роботи із зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів державної влади, суспільно-політичної стабільності в державі районна державна адміністрація і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому жителів району, усуненню причин, що породжують скарги.