Аналіз звернень громадян

Інформація про стан роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за 2020 рік

 Робота із зверненнями громадян у Ківерцівській районній державній адміністрації здійснюється відповідно до вимог Закону України ”Про звернення громадян”, положень Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.

На виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, у райдержадміністрації проводиться аналіз роботи зі зверненнями громадян.

Питання ”Про проведену роботу зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації за 2019 рік”, було предметом обговорення на засіданні колегії районної державної адміністрації (рішення колегії райдержадміністрації від 28 січня 2020 року №1/3, розпорядження голови райдержадміністрації від 30 січня 2020 року №22), а також розглядалося на нарадах у керівника апарату райдержадміністрації: ”Про стан роботи зі звернення громадян за 1 квартал 2020 року” (протокол наради у керівника апарату райдержадміністрації від 03.04.2020 року  № 9),  ”Про стан роботи зі звернення громадян за 1 півріччя 2020 року” (протокол наради у керівника апарату райдержадміністрації від 20.07.2020 року  № 12) та ”Про стан роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2020 року” ( протокол наради у керівника апарату райдержадміністрації від  12.10.2020 року № 14).

Особлива увага зверталась на персональну відповідальність працівників за належну організацію роботи та вирішення порушених у зверненнях питань.

До районної державної адміністрації протягом 2020 року надійшло  214 звернень (у 2019  році –  389  звернень, що на  175  звернення менше).       

Письмових звернень надійшло  207 (у 2019 році – 266), на особистому прийомі у першого заступника голови районної державної адміністрації побувало   7 громадян (у 2019 році –  123 громадяни). Проведено 2 виїзні прийоми за місцем проживання громадян першим заступником голови райдержадміністрації в с.Карпилівка та с. Хорлупи.

   На виконання вимог постанов Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»      (зі змінами) та від 20 травня 2020 року № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами)   особистий прийом голови райдержадміністрації  та виїзні прийоми громадян за місцем проживання не проводилися.

Головою райдержадміністрації затверджений графік проведення ”прямих телефонних ліній з населенням району в 2020 році” (розпорядження від 26 червня 2020 року № 156).

На виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ”, у райдержадміністрації створена комісія з питань розгляду звернень громадян (розпорядження голови райдержадміністрації від 26 червня 2020 року №157). У зв’язку з встановленням карантину засідання комісії не проводилися.

За звітний період надійшло 7 колективних (у 2019 році – 9)  і  27 повторних звернень (29 повторних звернень у 2019 році), на електронну адресу райдержадміністрації надійшло 8 електронних звернень.

На адресу обласної державної адміністрації від жителів району надійшло –                                 15 звернень (11 у 2019 році),  129 звернень - до Кабінету Міністрів України (у 2019 році – 51),  до Офісу Президента України - 4 звернення ( у 2019 році – 1), до Київської міської державної адміністрації – 1 звернення, 1 звернення - до Генеральної Прокуратури України.

Жителями району порушено  222 питання, всього звернулося  235 громадян (467 -  у 2019 році).

З усіх звернень, що надійшли, 69 звернень вирішено позитивно (у 2019 році –358), на 139  надано роз’яснення,  6  перебуває на додатковому контролі до остаточного вирішення.

Аналіз звернень засвідчує високий рівень стурбованості людей складними соціально-економічними обставинами життя, суспільного невдоволення значної частини населення недостатньою соціальною захищеністю, що пов’язано, передусім, із суттєвим підвищенням цін на комунальні тарифи, проблеми в отриманні житлових субсидій, недостатнім життєвим рівнем малозабезпечених верств населення через невеликі розміри пенсій, соціальні допомоги  тощо.

У переважній більшості звернень соціального спрямування порушувались питання отримання житлових субсидій, надання матеріальної допомоги на лікування та інше. Заявники  цікавилися призначенням їм субсидій,  можливістю зарахування сум переплати, як обов’язкової частки платежу у наступних місяцях, виплати монетизації за субсидію, тощо.

Найгостріші питання, що турбують мешканців району – це питання:

- соціального захисту -  48,6 %;

- аграрної політики та земельних відносин, що складають 17% від загальної кількості порушених питань (виділення земельних ділянок під забудову, надання в оренду землі та інші);

Актуальними є питання транспорту, комунального та дорожнього господарства та інші питання.

Із загальної кількості – 104 звернення надійшло від найменш соціально незахищених верств населення. Цю категорію громадян особливо турбують питання соціального захисту, надання одноразової грошової матеріальної допомоги,  нарахування субсидій, вирішення земельних питань.

Усі питання, порушені громадянами у зверненнях до керівництва райдержадміністрації систематично аналізувалися. Інформація про ті, що відображали найважливіші суспільно-політичні проблеми та потребували негайного втручання керівництва райдержадміністрації, доводилась до відома керівництва райдержадміністрації.

Для своєчасного розгляду звернень, що перебували на контролі в райдержадміністрації та уникнення порушень контрольних термінів виконавцям систематично нагадувалось в телефонному режимі про  закінчення термінів розгляду звернень громадян.

Відповідно до звітів виконкомів міської, селищних та сільських рад визначено актуальні і проблемні питання для мешканців району. Так, зокрема, для більшості мешканців району актуальними були питання аграрної політики і земельних відносин,  сільського господарства і землекористування, виділення земельних ділянок під забудову учасникам АТО (57,3%), соціального захисту (15%), тощо.

Аналіз звернень за територіальною ознакою свідчить, що протягом звітного періоду найбільша кількість звернень надійшла від мешканців  Ківерцівської ОТГ (58), Тростянецької ОТГ (14), Цуманської ОТГ (15), Жидичинської ОТГ (6), Олицької селищної ради (9),  Жорнищенської (8), Дернівської  (7) звернень, Хорлупівської та Дідичівської сільських рад - по 5звернень, с..Прилуцьке – 14 звернень.

Інформація про стан розгляду звернень громадян розміщується на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

Враховуючи, що рівень роботи зі зверненнями громадян є важливим чинником довіри громадян до органів державної влади, суспільно-політичної стабільності в державі, районна державна адміністрація і надалі продовжуватиме роботу по вдосконаленню роботи з розгляду звернень громадян, організації особистого прийому жителів району, усуненню причин, що породжують скарги.